Er der en magisk Marketing formel? -Del 1

En af de største fejltagelser, som jeg ser små business ejere gøre er at bruge deres penge (eller tid) på marketing eller reklame, ikke får de resultater de ønsker og derefter afslutte at marketing ikke virker. Eller de holde på tilbringe deres tid og penge på reklame, trods deres manglende resultater og overbevise sig selv om at det “hæve deres profil”. (I virkeligheden, det er nok bare penge ud af vinduet.)
Den vigtigste grund til at deres markedsføring ikke producere de resultater, de ønsker er, fordi de har som regel gået glip af eller halve en af ingredienserne i deres “marketing formel” eller gør tingene i den forkerte rækkefølge. Får din markedsføring højre er lidt ligesom bage en kage – du har brug for de rigtige ingredienser, i de rigtige proportioner, tilføjede i den rigtige rækkefølge og bagt på den rigtige temperatur.
Hvad kan en god “marketing formel” gøre for dig?
En god markedsføring formel kan hjælpe dig med at:
* hæve svar på alle dine marketingaktiviteter så du har flere kundeemner i din pipeline for samme investering * gøre din markedsføring rentabelt (som det skal være!) i stedet for en udgift * secure mere salg fra de præsentationer, du gør og udnævnelser du deltager i
Når du har arbejdet ud din formel, de fleste af dine kampagner vil blive succeser og du kan bruge din formel igen og igen til stadighed reproducere fremragende resultater.
For at illustrere punktet, en berømt marketingmedarbejder hævder at have gjort en direct mail-kampagne, der fik et 100% svar! Med andre ord købte alle, at han har sendt sit brev til hans produkt eller service. Nu, det er uhørt i en verden, hvor en 3% svarprocent anses for at være god. En anden marketingmedarbejder hævder at slå 98% af alle telefon konsultationer i business (og 40% er generelt anses for at gør OK i hendes område).
Disse mennesker har fået deres marketing formler meget tunet og arbejder meget hårdt for dem. Kan du opnå de samme resultater? Nå, du måske ikke nogensinde opnå et 100% svar til en mailshot, (det var formentlig et særtilfælde), men du kan helt sikkert forbedre effektiviteten af din markedsføring og begynde at gøre det betale når du kender og forstår ingredienserne af marketing succes.
Så hvad er ingredienser og skridt af en god “marketing formel”?
Din marketing formel består af to dele:
Ingredienser:
Dette er virkelig grundlaget for din markedsføring – det er det forarbejde, der tillader uanset marketingaktiviteter du forpligter sig til at faktisk arbejde og give dig gode resultater. Ingredienserne er:
* en meget klar målgruppe, (helst en, der er sultne for det, du tilbyder) * en grundig forståelse af din målgruppe – hvad angår dem, hvorfor de ville købe dine tjenester, hvad der motiverer dem, og hvordan du kan identificere og lokalisere dem * en god værdi propos ING (det håndgribelige resultat du levere) * et uimodståelig tilbud * en forståelse af det konkurrencemæssige landskab og hvor virksomheden passer (eller med andre ord – dine differentiering og din positionering) * en stærk, tiltrækning af klienten besked
Du kan har glimrende henrettet, marketing, men hvis ingredienserne er forkert, så er du enten vil tiltrække alle de forkerte typer af mennesker, eller tiltrække skarer mindre end du er virkelig i stand til. Enten måde, du ville spild af din markedsføring indsats og budget.
Trin:
Disse er de trin, du tage for at gennemføre din markedsføring, og den rækkefølge, du flytter dine potentielle købere via en route til dem at blive loyale kunder. Disse omfatter:
* den strategi, du kan bruge til at få din overbevisende budskab foran din målmarked * hvor og hvordan du placerer din besked nemlig maksimum indvirkning i det budget, du har tildelt (din besked kan leveres verbalt eller i skrevet form) * timingen af din besked * de skridt dine kundeemner skal tages gennem at gøre dem fra fremmede til betalende kunder
En svaghed eller fejl på nogen af disse punkter vil føre til reduceret svar og sænket omregningskurser – og det betyder, at svage resultater og spildt investering. Det er lidt ligesom en kæde – systemet mislykkes på de svageste punkter, så alle punkter skal være så stærk som muligt.
Så hvis du ønsker din markedsføring til at lykkes, du har brug for en god formel – de rigtige ingredienser kombineret i de rigtige skridt. Ligesom bage en kage – hvis du gør tingene i den forkerte rækkefølge, eller miss træder ud, du vil ende op med et resultat, du ikke ønsker – en brændt kage, en kage, der er stenhård eller kiks i stedet!
I del to af denne serie af artikler vil jeg drøfte hold ingredienser nærmere – så øje med det i et par uger. 🙂
Copyright 2005 Attractioneering

Skriv et svar